Patriarhul Rusiei critica ideea aderarii la UE a republicilor postsovietice.

Patriarhul Moscovei si al Intregii Rusii Kirill a criticat virulent ideea aderarii la Uniunea Europeana a republicilor care au facut candva parte din Uniunea Sovietica, intrucat acestea, in opinia sa, nu pot aspira in cadrul comunitatii europene decat la un rol secundar, transmite Jurnal de Chisinau, citand Agerpres. Patriarhul considera ca, pentru republicile postsovietice, salvarea se afla in spatiul spiritual al Rusiei istorice, ce reprezinta un proiect de civilizatie grandios.

Nu sunt deloc impotriva lumii occidentale. Cunosc bine Occidentul, am trait acolo. Dar de ce in dialogul cu lumea occidentala adoptam cu usurinta rolul de subordonat? Ce valori atat de pretioase ne poate propune Bruxellesul si pe care noi sa nu le avem? Ce lucru unicat ne poate servi aceasta bogata civilizatie? Suntem gata sa intram in Europa unita cu ochii inchisi, dar nu de dragul unor idei, ci pentru a ne umple burtile. Mergem acolo nu de dragul unui vaccin pentru un mod de viata corect, ci de dragul stomacului si al banilor”, a spus, pe un ton acuzator, Patriarhul rusilor, in pledoaria sa anti-UE.

Sursa: V.M. – HotNews.ro

Anunțuri

12 Responses to Patriarhul Rusiei critica ideea aderarii la UE a republicilor postsovietice.

1. Daca as fi rus, asa as judeca si eu! Si nefiind rus, tot asa judec!

2. Vergeanu Spinu spune:

Asa ne place noua,romanilor,sa fim slugi.Nu ne simtim bine alt-
    fel.Cum a vrut un conducator sa castige independenta tarii,cum
    l-am tradat.Numai Stefan cel Mare a murit in patul lui.Da ce-i
    drept a taiat si-n tara si-n afara.Daca s-ar apuca cineva de fa-
    cut asa ceva,n-am mai avea clasa politica si nici baroni locali.

3. Diego spune:

russia nu va adera la UE, pt ca curand va incepe al 3-lea razboi mondial.

4. magelan spune:

Sa dea Dumnezeu „sa se trezeasca” si ierarhi nostri ca in mare pericol suntem

5. albaidaq spune:

Sa urmeze oare Rusia a juca rolul pe care l-a jucat Bizantul in timpul acelei anarhii care a dinamitat Imperiul Roman de Apus? Caci nu stiu daca vine ceva ce ar putea fi numit chiar WW III, dar vin timpuri intunecate pt. continentul nostru. Totusi daca Bizantul era destul de vulnerabil din exterior, dupa cum au aratat-o luptele cu armate inamice bine organizate, Rusia mi se pare ceva mai vulnerabila din interior, iar cu mentalitatea actuala o vad jucand cu greu rolul de refugiu pe care l-a avut Bizantul. Si totusi, alte variante plauzibile…?

6. adrian spune:

imi vine sa ma mut in rusia!

7. @tuturor spune:

Bv voua. Mutati-va in Rusia, o tara alcoolizata si cu o populatie in continua scadere. Uitati ca in 1812, in Basarabia ponderea romanilor era de 97%, iar in 1918, in momentul unirii cu Romania, romanii aveau o pondere de 48%. Adica, Rusia, si chiar Biserica Rusa, care a deportat mai multi preoti in Caucaz in anii 80-90 ai secolului XIX pentru ca citeau slujbele in limba romana (ca urmare a influentelor venite din Iasi) decat au deportat comunistii in anii 50 din secolul trecut. Statele baltice, cu o populatie foarte precauta (in Estonia, din cauza abuzurilor rusilor, acestia au o pondere de 40%!!), au intrat in UE tocmai pentru a scapa de rusi. Si daca UE va avea o armata destul de puternica pentru a-i apara de rusii permanent flamanzi dupa teritorii (vezi Transnistria, care are o suprafata cat 3 judete!!), atunci cu atat mai bine. Nu cred ca liderii tarilor baltice si ai Poloniei (clericii catolici din teritoriile poloneze ocupate au fost mai persecutati de taristi decat de comunisti!! – cititi sa vedeti cati preoti catolici era in Polonia in 1919) sunt prosti. Pana si georgienii ii urasc de moarte pe rusi, care le-au ocupat 30% din teritorii, Abhazia si Osetia de Sud (in 1989, potrivit recensamantului sovietic, in Abhazia ponderea georgienilor era de 70%, azi e doar de 20%). Ce sa mai zic de Basarabia, unde Mitropolia Moldovei (controlata de Patriarhia Rusa) si-a insusit toate Manastirile vechi construite in sec XIV (man Capriana, zidita de Alexandru cel Bun), pana la cele din sec XVII, construite de Lapusneanul, promovand o politica agresiva de deznationalizate a romanilor si de rusificare spirituala a enoriasilor.

8. vasile spune:

azi am vazut la tv ca a fost presedintele Romaniei d-nul Basescu in R. Moldova. tin sa precizez ca nu l-am votat pe Basescu niciodata pentru cum se comporta in interiorul tarii insa vazandul in Moldova-Basarabia m-am bucurat de cea ce face si m-am bucurat ca el e presedinte. insa altceva vreau sa precizez oamenii care s-au adunat acolo sa-l vada au strigat UNIRE,si s-au dus cu bucurie la el nu s-au dus sa demonstreze impotriva lui cum fac anarhistii cand se organizeaza summit G20 sau G8. oare acei oameni care au trait cel mai mult alaturi de rusi, au fost considerati rusi, nu stiu ce fac, ei au inteles ce fac rusii si vor sa scape de ei. un vechi proverb rusesc spune in ultimii 200 sute de ani la ei nu sa schimat nimic, sa ne vina de la rusi salvarea, rusi care ne au rapit Basarabia Bucovina de Nord, au vrut sa rapeasca o parte din jud. Maramures in 1945(eu sunt din Maramures de aceea stiu, si daca nu era o revolta impotriva rusilor eram in Ucraina acum) daca rusii sunt chiar asa de buni cu noi de ce se impotrivesc reunirii Romaniei cu Moldova si preseaza cu armata lor in Transnistria ca acest lucru sa nu se intample, uitati va un pic pe net la presa lor si expertii lor sa vedeti cat de rau vad incalzirea relatiilor dintre Romania si Moldova, ei care ne au imprumutat comunismul si de la ei sa vina salvarea, nu sunt de acord cu multe din lucrurile care sun in UE dar macar exista o pace in care fiecare poate sa se manifeste. sau poate ati uitat de cat de asupriti au fost cei care se declarau romani si preotii ortodoxi romani din Basarabia sub regimul lui Voronin, care ce a facut azi s-a dus la patriarhul Chiril, caruia la inscaunarea patriarhului in loc sa-i sarute mana ia dat noroc cu el(ia strans mana) or daca patriahia rusa vrea sa dovedeasca ca sa schimbat sa ne dea inapoi biseicile care sunt mentionate mai sus pe site ca lea luat. in italia au fost date de biserica catolica romanilor ortodocsi de acolo biserici catolice ca sa oficieze slujbe in ele deci catolici cu toate neintelegerile dogmatice dovedesc ca ne putem intelege iar rusii daca vor sa dovedeasca ca ne iubesc sa ne dovedeasca cu fapte nu cu vorbe. sincer sa fiu mai mult m-as bucura sa fim mai apropiati de rusi decat de UE pentru ca semanam f mult cu ei si am trecut cam prin ce au trecut si ei(dictatura, comunism…) insa de prea multe ori neam fript cu rusii.. si prea dureros neam fript..
    sa ne ocroteasca Dumnezeu si sa ne ajute

9. gabi m. spune:

http://mucenicul.wordpress.com/2010/01/10/planul-illuminati-pentru-romania-bulgaria-si-fosta-iugoslavie/ S-ar parea ca are dreptate?!? Va rog sa comentati! Apara Doamne,miluieste si miluieste Romania si poporul roman!

10. anatolie spune:

respect romani dar nu ma consider ROMAN, dar nici RUS Parinte si Patriarhe …respect comentariul ,gindul si propunerea tuturor si chiar a rusilor ,dar nu trebuie sa amestecam politica cu credinta, ca niciodata no sa fie compatibila ,. poporul R.Moldova trebuie sa fie sustinuta de alte popoare , ca asa o sa fim mai tari ,adica cu europa., ca rusia nu ne doreste…Daca aveam petrol si……bogatii ,atunci se purtau cu noi rusii si SUA ca cu poporul lor,dar asa nu sintem a nimanui, si toti incearca sa rupa din teritoriul nostru…. noi sintem un popor mic si nu ne trebuie armament pentru razboaie (ce au rusii sau sua )si de asta trebiue sa ne unim cu UE….credinta e cea mai importanta arma care o avem in suflet si care nu se uzeaza …ca vom fi cu UE sau fara UE credinta va ramine aceiasi sigur ca cel care vrea sa o mentina. salutari

11. […] ANTI-UE This entry was posted in ANTI-UE and tagged aderarii, critica, ideea, Patriarhul, postsovietice., […]

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica: